Fysioterapi

Undersøkelse og behandling av muskel- og skjelettplager.

Fysioterapeut Ingeborg Victoria Tvete har bred erfaring med behandling av muskel- og skjelettplager. Du kan forvente å møte en terapeut som lytter og er geniunt interessert i å finne årsaken til dine plager. Behandlingen kan bestå av treningsveiledning, bløtvevsbehandling/massasje, nålebehandling eller en kombinasjon av disse.

Fysioterapeut Ingeborg Victoria Tvete holder til i «gamle posthuset», Nedregata 34, Vinstra.

Husk å aldri oppgi personsensitive opplysninger på e-post!

Logo Fysioterapeut og Coach Ingeborg Victoria Tvete

Hvilke plager kan fysioterapi hjelpe mot?

Sykdommer, skader og smerter i muskel- og skjelettapparatet. Dette kan for eksempel være;
– Nakkesmerter og ryggvondt
– Smerter i føtter/ankler, knær, hofter, skuldre, albuer/underarmer/hender
– Hodepine og svimmelhet
– Smerter under graviditet og etter svangerskap
– Inflammatoriske revmatiske sykdommer som leddgikt, og ikke-inflammatoriske revmatiske sykdommer som fibromyalgi og artrose
– Opptrening etter  eller i forkant av operasjon

Hvorfor velge fysioterapeut?

En fysioterapeut kan hjelpe deg ved en rekke plager og sykdommer. Fysioterapeuter har inngående kunnskap om bevegelse, fysisk aktivitet og trening. For de fleste tilstander vil bevegelse og fysisk aktivitet være gunstig, og en fysioterapeut kan hjelpe deg å bli trygg på hva som er riktig for deg.

Ved å velge fysioterapi som behandlingsform vil du også få kunnskap om hva du kan gjøre selv for å få det bedre i kroppen, og forebygge nye plager.

w

Vite mer?

Ta kontakt for mer informasjon og timebestilling.

Husk å ikke oppgi sensitive opplysninger på e-post.

Hva kan du forvente?

Første konsultasjon vil brukes til å kartlegge din situasjon og smertebilde. Konsultasjonen starter med en helsehistorie der fysioterapeuten spør om dine behov, smerter og ønsker for behandlingsutfallet. Sammen settes et mål for behandlingsperioden. Deretter gjennomføres en fysikalsk undersøkelse basert på helsehistorien. På bakgrunn av undersøkelsen vil fysioterapeuten foreslå en behandlingsplan. Denne kan bestå av treningsveiledning, manuell behandling, nålebehandling, samtale/veiledning eller en kombinasjon av disse.

Fysioterapeuten vil evaluere behandlingsforløpet i samråd med deg fortløpende i løpet av perioden.

"Tusen takk for ditt viktige bidrag til å få meg på rett spor!"

Pasientuttalelse

"Jeg skulle gjerne hatt deg som fast behandler, for du er helt unik.

Langveisfarende pasient

"Du har et behagelig vesen som gjør at man føler seg trygg og ivaretatt på behandlingsbenken."

Tidligere pasient

Kontaktinfo

(+47) 97899561

Ã…pningstider

Ingeborg er tilgjengelig for behandling mandag, tirsdag og torsdag etter avtale. Tilgjengelig på sms og e-post hver dag. Kort svar- og ventetid.

Fysioterapeut og Coach
Ingeborg Victoria Tvete